Het team
Directie
De directie bestaat uit twee directeuren. Beiden zorgen zij ervoor dat de dagelijkse gang van zaken op school goed verloopt. Zij zorgen ervoor dat het bestuursbeleid uitgevoerd wordt. Tevens bewaken zij de onderwijskwaliteit. Tot hun taak behoort ook het personeelsbeleid, het onderhouden van externe contacten en het verwerken van de administratie.
Interne begeleider (IB-er)
De IB-ers (mw. Van Staveren groep 4 t/m 8; mw. Berkhof groep 1 t/m 3) zijn de spil van het ‘Zorgbeleid’ binnen de school. Zij coördineren het afnemen en verwerken van toetsen, voeren groeps- en leerlingenbesprekingen, adviseren over extra zorg aan leerlingen en onderhouden contacten met externe deskundigen. Twee tot drie keer per jaar kan er met de jeugdarts en de School Begeleidingsdienst een overleg (School Ondersteunings Team) worden gevoerd. Aanmelding van leerlingen hiervoor verloopt via school. Ouders worden hier altijd bij uitgenodigd. Daarnaast kunnen ook leerlingen met de orthopedagoge, verbonden aan onze school, tussendoor worden besproken.
Remedial Teacher
De directe buitenreguliere hulp aan individuele of groepjes leerlingen wordt verzorgd door de remedial teacher (RT-er).
ICT-coördinator
De ICT-coördinator ondersteunt en stimuleert de leerkrachten in de organisatie van het onderwijs met en over de computer in de school.
Het beheer van alle hard- en software binnen de school is ook de taak van de ICT-coördinator. Hij/zij draagt zorg voor de inkoop en het onderhoud van computersystemen en –supplies.
Groepsleerkrachten
Zij zijn verantwoordelijk voor het dagelijkse leerproces binnen de groep. Met oog voor het aanbod en de onderwijsbehoeften van de leerlingen richten zij hun lessen in. Communicatie met ouders verloopt in eerste instant via de leerkracht(en) van de groep.
Rapportage aan directie, team en ouders behoort ook tot hun werktaak.
Assistenten
Onderwijsassistenten
Onderwijsassistenten werken in of naast de groepen. Zij assisteren bij het voorbereiden en uitvoeren van lessen, maar ook tijdens de lessen. Zo kunnen de groepsleerkrachten meer aandacht aan specifieke activiteiten of leerlingen schenken.
Leerkrachtondersteuners
Leraarondersteuners ondersteunen de leerkrachten in praktische zaken en zijn daarnaast ook gericht op pedagogische en didactische ondersteuning.
Managementassistenten
Ter ondersteuning van directie en bestuur zijn twee managementassistenten werkzaam op school. De werkzaamheden zijn veelal van administratieve aard.
Stagiaires
Onze school stelt elk jaar stageplaatsen beschikbaar aan o.a. PABO ‘Driestar Educatief’ en het ‘Hoornbeeck College’. Zij komen gedurende enige tijd op school om werkervaring op te doen. Het kan ook voorkomen dat wij zelf een verzoek bij de Pabo neerleggen om een project of opdracht bij ons op school uit te komen voeren. De groepsleerkracht blijft daarbij altijd eindverantwoordelijk.
Professionalisering; nascholing
Het onderwijs is voortdurend in beweging. De inhoud van vakken verandert, de zorg voor de leerlingen verandert, enz. Wij willen ons hierop blijvend bezinnen en nascholen. Nascholen is een middel om voortdurende professionalisering van het team te verwezenlijken.
Ons nascholingsbeleid vloeit voort uit het lopende schoolplan en de jaarlijks te houden functionerings- en/of beoordelingsgesprekken met de teamleden. Kwaliteitsverbetering en onderwijskundige ontwikkeling brengen in beeld welke nascholing wenselijk en noodzakelijk is. Het geheel wordt verwerkt in het nascholingsplan.
Bedrijfshulpverlening (BHV/EHBO)
Een aantal leerkrachten binnen de school is opgeleid als EHBO-er en bedrijfshulpverlener (BHV-er). Zij volgen jaarlijks de herhalingslessen. Er is een actueel ontruimingsplan dat 3 keer per jaar geoefend wordt.
EHBO-er/BHV-ers zijn:
Jacolina Droogers, Jonette Korevaar, Cornelis Stam, Jan de Visser en Marieke van Zijl.